ماهک خانه عشق است .

عملکرد پرستاران بخش‌های مراقبت ويژه در زمينه پيشگيری از پنومونی مربوط به ونتيلاتور


صفحه اصلی ثبت نام تماس با ما | برترين‌هاي پايگاه

فهرست مقالات آخرین شماره حیات 
جلد 19، شماره 3 (1392-10)


سير تاريخی تحقيقات پرستاری و روند ظرفيت‌سازی در پژوهش‌های پرستاری
مسعود فلاحی خشکناب 
چكيده   -   متن كامل (PDF)


بررسی همبستگی درک پرستاران از فرهنگ سازمانی با عملکرد آنان در زمينه ايمنی بيماران در بيمارستان های منتخب دانشگاه علوم پزشکی بابل
عزت جعفرجلال، حسين جعفرپور ، ناهيد دهقان‌نيری، حميد حقانی
چكيده   -   متن كامل (PDF)


بررسی عملکرد پرستاران بخش‌های مراقبت ويژه در زمينه پيشگيری از پنومونی مربوط به ونتيلاتور
فاطمه بهشت آيين، ميترا ذوالفقاری ، احمدعلی اسدی‌نوقابی، عباس مهران
چكيده   -   متن كامل (PDF)


شيوع وقوع و نوع خطاهای دارويی و موانع گزارش‌دهی آن در پرستاران شاغل در يکی از بيمارستان‌های آموزشی کرمانشاه
مريم ميرزايی، عليرضا خاتونی ، رويا صفری فرامانی، الهام سپهوند
چكيده   -   متن كامل (PDF)


تأثير افزايش مايعات وريدی بر طول مدت و نت ايج زايمان در زنان نخست‌زا: يک کارآزمايی بالينی تصادفی شده
اشرف ديرکوندمقدم، علی دل‌پيشه 
چكيده   -   متن كامل (PDF)


تأثير آموزش مبتنی بر الگوی خودمراقبتی اورم بر توان خودمراقبتی بيماران دارای دفيبريلاتور قلبی قابل کاشت (ICD)
خدايار عشوندی، خداداد کشميری، محسن صلواتی ، زهرا امکان جو، سعي� �موسوی
چكيده   -   متن كامل (PDF)


روان سنجی نسخه فارسی پرسشنامه انعطاف‌پذيری تصوير ذهنی از بدن در يک نمونه از جمعيت دانشجويان ايرانی
عظيمه ايزدی، جواد کريمی ، محسن رحمانی
چكيده   -   متن كامل (PDF)


بررسی همبستگی درک از توانايی حل مسأله با مهارت قاطعيت در دانشجويان پرستاری
نعيمه سيدفاطمی، زينب مشيرآبادی ، ليلی بريم‌نژاد، حميد حقانی
چكيده   -   متن كامل (PDF)


آر اس اس فارسی مقالات   |   Articles English RSS

پاسخگویی اجتماعی در آموزش پزشکی       social accountability


پاسخگویی اجتماعی در آموزش پزشکی مستلزم برخورداری از نگاه جامعه محور است. دانشکده های پزشکی بایستی خدمات بالینی خود را به جامعه گسترش و اموزش های جامعه محور را ارتقا دهند. پاسخگویی مستلزم درگیر شدن جامعه در برنامه ریزی و اجرای پروژه های تحقیقی است.  ورود دانشجویان در سطح جامعه (منظور کاراموزی/کارورزی است)به عنوان بخشی از برنامه درسی شان (کوریکولوم) ارزشمند است اما برای اطمینان از حصول پاسخگویی اجتماعی کافی نیست. انچه که در حال حاضر بیشتر به آن نیاز است پذیرش جامع تر و کامل تر توسط اعضای هیات علمی پزشکی از ضرورت یادگیری مبتنی بر جامعه و توام شدن آن با بودجه هدفمند برای اموزش و مشوق های تحقیقی است.

http://www.cmaj.ca/content/156/3/365.abstract